Centrum Zprávy

Zprávy Centrum

Školení pro pracovníky v sociálních službách Školení pro pracovníky v sociálních službách
Problematika sociálních služeb je v dnešní době poměrně aktuálním tématem. Ve společnosti žije hned několik sociálně znevýhodněných skupin, které potřebují pomoc. Vznikají proto specializovaná... Školení pro pracovníky v sociálních službách

Problematika sociálních služeb je v dnešní době poměrně aktuálním tématem. Ve společnosti žije hned několik sociálně znevýhodněných skupin, které potřebují pomoc. Vznikají proto specializovaná zařízení, která se věnují právě práci s těmito klienty.

Sociální zařízení a péče o klienty

Jejich hlavním cílem je zachovat důstojný život klientů, pomáhat jim v jejich soběstačnosti a naplňovat jejich individuální potřeby. Pro efektivní chod těchto institucí je nezbytné, aby na daných pozicích byli odborně vzdělaní pracovníci, kterým kromě odborných znalostí nechybí zejména notná dávka lidskosti, empatie a pochopení. Činnosti, které spadají do kompetence pracovníků v sociálních službách vymezuje Zákon o sociálních službách. V zásadě se však dá říci, že pracovník v sociálních službách provádí zejména přímou obslužnou péči o klienty, základní výchovnou nepedagogickou činnost a pečovatelskou činnost. Potřebné vzdělání je možné získat hned několika způsoby. Kromě vysokoškolského nebo vyššího odborného vzdělání je možné absolvovat některý z rekvalifikačních kurzů. V rámci celé České republiky je možné absolvovat kurz pro pracovníky v sociálních službách organizovaný agenturou Seduca.

Vzdělávací semináře pro pracovníky v sociálních službách

Stejně tak je možné absolvovat některý z mnoha speciálně zaměřených seminářů. Jejich témata reagují na moderní trendy v oboru sociálních služeb. Jsou určeny pro pracovníky konkrétního zařízení a probíhají přímo v dané instituci. Pro úspěšný rozvoj tohoto oboru je nezbytné uvědomit si, že vzdělávání v sociálních službách je činností neustálou. Pracovníci sami by měli cítit jakousi potřebu získávat o svém oboru neustále nové informace a využívat moderní trendy při práci s klienty. Základní principy zůstávají stejné řadu let, ale pro pohodlí klientů je důležité umět pružně reagovat na pokroky. Je důležité si uvědomit, že daná oblast prochází neustálým vývojem, se kterým se musí pracovat.

Centrum Zprávy
  • 5
    Shares

info@press-media.cz

Tiskové zprávy pro Vás vydává Press Media - info@press-media.cz