Centrum Zprávy

Zprávy Centrum

Inspirace pro kvalitní spánek Inspirace pro kvalitní spánek
Kvalitní spánek je nezbytný nejen pro to, abychom mohli fungovat, ale především proto, abychom mohli správně a dobře fungovat. Po neklidné noci plné probouzení... Inspirace pro kvalitní spánek

Kvalitní spánek je nezbytný nejen pro to, abychom mohli fungovat, ale především proto, abychom mohli správně a dobře fungovat. Po neklidné noci plné probouzení a špatného spánku se ráno budete cítit unavení, neodpočinutí a protivní, což se promítne například do vašeho pracovního výkonu, ale také do vaší postavy. Kvalitní spánek ovlivňujte totiž také naše spalování a správně běžící metabolismus, takže díky dobrému spánku můžete v podstatě i hubnout. Jakmile totiž ráno vstáváte s pocitem únavy, je mnohem pravděpodobnější, že ráno vaše tělo bude vyžadovat nějaký rychlý přísun cukrů. A takovým rychlým přísunem je například kobliha, čokoláda nebo jiné sladkosti či nezdravá jídla. Tomuto nutkání se ale lze vyhnout dobrým spánkem.

Vypněte mobily

Přibližně hodinu před spánkem byste měli vypnout svůj mobilní telefon a odložit ho. Vaše tělo se tak stihne správně uvolnit a připravit na pozdější spánek. Zároveň je vhodné, aby s vámi v místnosti nebyla žádná elektronická zařízení nebo minimálně co nejdál od vás. Jde o to, že ta mohou narušovat váš spánek vlnami, které neustále vysílají. Jenom pak se vám povede dosáhnout nejhlubší fáze spánku.

Mějte režim

Štíhlí lidé s kvalitním spánkem mají nastavený určitý režim, kdy vstávají v jednu určitou hodinu. Zároveň je vhodné chodit spát rovněž v určitou hodinu, abyste tak svoje tělo naučili na daný počet hodin spánku. Podle jedné studie pacienti, kteří chodili takto pravidelně spát, měli nejnižší procento tělesného tuku.

Dobré jídlo před spaním

Studie rovněž ukazují, že kvalitnějšího spánku lze dosáhnout, když před spaním budete jíst zdravé jídlo. Pokud se totiž najíte něčím, co rychle uvolní energii, vaše slinivka nebude mít dost inzulínu a vy se budete pobouzet hlady a ráno potom unavení. Vhodné je večer konzumovat určité množství bílkovin, takže zkuste například takové ryby, maso, těstoviny, zeleninu, apod. Z takového jídla se energie bude uvolňovat postupně.

Centrum Zprávy
  • 5
    Shares

info@press-media.cz

Tiskové zprávy pro Vás vydává Press Media - info@press-media.cz